Начало > Новини

"Маркетингова демокрация"

ЦАИ 30/04/2011

Фондация за хуманитарни и социални изследвания – София (ФХСИ) представя в рамките на постоянния теоретичен семинар „Предизвикателства пред представителната демокрация днес”:

Маркетингова демокрация

лекция на Тодор Христов (Софийски университет „Св. Климент Охридски”)

Тема на лекцията са базите данни за избиратели, изиграли ключова роля в президентските избори от 2004 и 2008 г. в Съединените щати. Те са разгледани като свидетелство за формирането на нова рационалност на управление в резултат на употребата на маркетингови технологии в областта на политиката. Лекцията опитва да покаже, че тази маркетингова рационалност прави възможно прилагането на биополитически технологии върху обекти, по-малки, по-разпръснати и по-нестабилни от населението, и че в следствие на това тя позволява понятия като „народ” и „практики на себе си”, на чиято критическа сила сме свикнали да разчитаме, да бъдат усвоени и превърнати в инструменти на управление. Коментирани са и възможностите за прилагане на маркетингови технологии в българската политика.

Модератор: Боян Знеполски (ФХСИ/Софийски университет „Св. Климент Охридски”)

30 май (понеделник) 2011, 18.00 ч.
зала „Пеша Николова”, Червената къща


2006 (cc) Creative Commons License. A project of the Centre for Advanced Study, financed by Bulgarian Ministry of Science and Education.
Created by Netage.bg.