Втора част от дебата за това защо реформата в образованието не се случва. Въпросите около състоянието на висшето образование изникват в началото на всяка академична година и при обсъждането на бюджетите на висшите училища. Изследване на Българската стопанска камара от миналата година показа, че желанията на кандидат-студентите се разминават драстично с нуждите на пазара на труда, а държавата финансира образование, което не е нужно на обществото и икономиката. Или докато компаниите отчаяно търсят инженери и други специалисти, свързани с производството, младежите масово записват психология, право и икономика. Какво може да се направи, за да се преодолее тази разлика? Трябва ли обучението да е по-гъвкаво и практично ориентирано? Осигурява ли то добра реализация? Доволни са студентите от преподаването и какво е мнението на професорите? Достатъчно ли е финансирането или просто университетите не управляват добре парите си? Каква е позицията на министерството?
7 март (сряда) 2012, 19.00 ч.
Червена зала, Червената къща