Начало > Публикации > Социална вграденост на дребното предприемачествоСоциална вграденост на дребното предприемачество
- Език:
- Български
- Автор(и)
- Т. Чавдарова
- Ключови думи
- предприемаческо действие, социално вграждане, култура, икономически институции, социални мрежи, дребно предприемачество, България
- Накратко:
- Книгата анализира социалната вграденост на икономическото действие върху примера на дребното предприемачество в България (1998-2008). Анализът се основава на девет количествени и качествени социологически проучвания. Изследването се фокусира върху начина, по който социалните структури на пазарите формират рационалността, мотивацията и етиката на предприемаческото действие. Социалните структури на пазара са концептуализирани чрез социалните отношения, системите от вярвания и икономическите институции, които създават социалния контекст на мрежовата, културната и институционалната вграденост на действието. Развива се интегриран теоретичен подход като синергия между мрежовия, културалисткия и новия институционалистки подходи в съвременната икономическа социология. Според централната изследователска теза отсъства един единствен легитимен модел на предприемаческо действие в България. В зависимост от нивата и специфичността на множествената социална вграденост, в постсоциалистическия капитализъм могат да се открият смесени модели на предприемаческо действие, които са социално легитимни. Те варират между максимизация на печалбата и потреблението, търсенето на печалба и рента, предприемачеството като възможност и необходимост. Двойствеността се извежда като типична характеристика на постсоциалистическото дребно предприемачество
Ако искате да получите достъп до статията, трябва да се логнете или да направите персонално запитване към автора