Начало > Потребители
Илия Вълков
Имейл
[email protected]
Персонални данни
Образование и кариера
Журналист, доктор "Ефективно управление: Комуникация при криза"

2010-2013 г.
Тема на защитена дисертация: „Комуникация на граждански движения: каскадни ефекти при криза. Конфликтни зони в триангулацията: движения-организации-медии (изследване на случаи 2007 - 2012 г.)”,
СУ "Св. Кл. Охридски"

2007-2009 г.
Магистър по Социология, СУ "Св. Кл. Охридски"

2003-2007 г.
Бакалвър "Връзки с обществеността", СУ "Св. Кл. Охридски"

Работни езици
английски
Академични данни
Статус
Aсистент

Работно място
Софийски университет "Св. Климент Охридски"

Изследователски интереси
риск комуникация, комуникация при криза, комуникационни теории, PR, Public Affairs, граждански движения, социално управление, междугрупови конфликти, публична дипломация
Библиография
Статии
Футболно хулиганство и политически натиск от Вълков, Илия
Текстът разглежда взаимодействието между политиката и футболните хулигани. Българското футболно хулиганство има характерна вътрешна организация, йерархия, ритуали. Често хулиганите са използвани от политиците като инструмент за оказване на натиск, опорочаване на мирни протести и демонстрации, мобилизиране на партийни ядра.
2013 Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, к
Език: Български
Социалните медии, гражданските мобилизации от Вълков, Илия
Проблемът, който анализира статията, са социалните мрежи като инструмент за стимулиране и създаване на граждански, протестни мобилизации. Вниманието е фокусирано към процесите във „Фейсбук”. Гражданската мобилизация в социалните мрежи е форма на спонтанна самоорганизация, емоционална изява, мотивирана от постигането на конкретна цел. Потребителите са подвластни на изградения рефлекс – „споделяне и информиране”. Така „самозаразяването” се превръща в мобилизиращ ефект, който може да излезе на улицата под формата на подписки, шествие, флаш моб, протести. Едновременно с това, тези мобилизации могат и да се превърнат в инструмент на конкретни политически или други „тесни” интереси.
2013 Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследва
Език: Български
Анатомия на протеста. Архитектура на протеста от Вълков, Илия
Протестният репертоар е във фокуса на социалните науки от дълги години. Този текст предлага и анализира различни протестни практики, които се прилагат от граждански движения, партии и групи за натиск. Изследването има практическа стойност за организиране и провеждане на протести и демонстрации.
2012 Достъпна на адрес: Език: Български
Граждански движения и медии от Вълков, Илия
Социалната промяна е основна цел за гражданските движения. Това са действия, насочени към институции, бизнес организации, армия или други структури, които са участници във властови взаимоотношения. Желаната трансформация е трудно осъществима без употребата на разнообразни комуникационни канали за убеждаващо въздействие. Често обаче се случва именно медиите да поддържат установеното статукво. Затова гражданските движения търсят алтернативи и създават свои собствени медийни платформи – активистките медии. Целта на тази статия е да очертае разликите между преобладаващите и активистките медии и да изведе някои характеристики на съвременната публична среда.
2012 Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследва
Език: Български
Междугрупови конфликти от Вълков, Илия
Междугруповите конфликти са само една част от многообразието на социално взаимодействие. Борбата за достът до ресурси, власт, налагане на определени ценности и норми, социалното различие и ограниченията на груповата идентичност – са източници на конфликтни взаимоотношения между отделни групи. Статията поставя някои от акцентите в междугруповите отношения. Целта – да послужи за усилвател на социална чувствителност.
2011 Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследва
Език: Български
Кризисна комуникация в интернет от Вълков, Илия
Твърде често интернет се представя като средство за въздействие, но все повече се наблюдава тенденцията мрежата да се превръща в място на кризата, там, където се раждат проблемите. Още от средата на 90-те години на миналия век интернет и новите технологии стават част от комуникационни канали на обществените организации. Заедно с това те се използват и като инструменти за преодоляване на риска и комуникация по време на криза. Този текст извежда някои от заплахите за организациите в интернет пространството, както и инструменти за омекотяване и посрещане на кризи.
2011 Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследва
Език: Български
Граждански движения и институционален натиск – комуникационни асиметрии за социална трансформация (трансгранични влияния) от Вълков, Илия

2011 СУ „Св. Климент Охридски” Дневник на Шестия Медиен панаир ноември- декември 2011 г. „М
Език: Български
Блогвай за политика от Вълков, Илия

2010 УИ „Св. Климент Охридски” сб. Комуникации във виртуална среда
Език: Български
Монографии
Комуникация на граждански движения. Организация, мотивация, протест. от Илия Вълков

2014 Туризъм Консулт
Език: Български
Конференции
2011 София, ФЖМК, СУ
„Граждански движения и институционален натиск – комуникационни асиметрии за социална трансформация (трансгранични влияния)” „Медии, власт, пари – има ли място за качествена журналистика?”
2011 София, Съюз на българските журналисти
„Новите медии – платформи за политическа мобилизация” „Иновации в бизнесмодела на качествения вестник”
2010 София, ФЖМК, СУ
„Новини и кризи във властта: Случаят „Формула 1” „Журналисти по теория, журналисти на практика – „Професия новинар”
2007 София, ФЖМК, СУ
Политическият блог или виртуалната политика „Медийното производство: бутик и конфекция в медиите”

2006 (cc) Creative Commons License. A project of the Centre for Advanced Study, financed by Bulgarian Ministry of Science and Education.
Created by Netage.bg.